Pages

Subscribe:

Thursday 25 October 2012

Khasiat Aloe Vera

Herbalife mempunyai satu produk untuk kesihatan sistem penghadaman kita.

Produk daripada Aloe Vera. Pada mulanya, aku agak skeptik. Sejak bila pula Aloe Vera baik untuk sistem penghadaman? Dulu aku letak kat muka je aloe vera ni, untuk melembabkan kulit.

Pelik. Maka, seperti biasa, aku menekan google dan mula membaca tentang khasiat aloe vera.

Produk Herbalife iaitu Herbal Aloe


Aku search "aloe vera for digestive" dan keluarlah berbagai-bagai artikel.

Antara artikel yang aku baca, daripada website livestrong.com. mengatakan,

"Researchers at Positive Health report that aloe gel has natural healing properties due to the large variety of amino acids, enzymes, vitamins and minerals it contains. Aloe vera supplements work to cleanse the digestive tract of food residue that clogs the digestive system. These food wastes in the digestive tract can be harmful to the body and result in abdominal pain, diarrhea and constipation. They can also prevent the absorption of nutrients the body needs."

Maka, memang benarlah seperti yang dikhabarkan tentang produk ini.

Ianya membersihkan sistem penghadaman kita (usus), maka dengan usus yang bersih, nutrisi yang kita ambil lebih mudah diserap. Dikatakan, 40% lebih mudah diserap. Maka, zat n nutrisi dalam makanan kita tidak akan terbazir.

Bagiku, bagi yang ada banyak masa dan sempat menyediakan makanan sihat, bagus untuk ambil Herbal Aloe ni kerana bagi membersihkan usus dan meningkatkan penyerapan zat ke dalam badan.

Aku kirimkan sebotol sebulan untuk mama kerana mama memang sentiasa mengamalkan pemakanan sihat. Sangat bagus kalau zat dari pemakanan sihat itu lebih mudah diserap badan apabila usus bersih dan sihat.

Bagi yang tiada masa seperti ku, dan mengambil shake Herbalife setiap pagi, juga bagus mengambil Herbal Aloe.

Bagi yang mengikuti lose weight program dengan Herbalife, Herbal Aloe ini sangat digalakkan kerana ia meningkatkan penyerapan zat dari 2 kali shake Herbalife yang diambil setiap hari. Maka, ia mempercepatkan pembaikian tahap kesihatan, dan mempercepatkan penurunan berat badan.

Pendek kata, ianya produk untuk semua orang yang inginkan kesihatan pada tahap terbaik dan tidak mahu zat dari makanan yang diambil terbuang begitu sahaja akibat dari kelemahan usus menyerapnya.

Boleh rujuk artikel di SINI.

Fakta Herbal Aloe:
Setiap 15 ml Herbal Aloe mengandungi 14.54 ml jus dari daun Aloe Barbadensis.
Nak yang lebih segar/ baik, kisarlah aloe vera sendiri (cewah, seperti iklan Peel Fresh)






"Busy but healthy."
For more information on how to stay healthy or have a free body composition measurement, contact me via FB message. Click HERE.

0 comments:

Post a Comment